معاونت پژوهشی دانشکده شریعتی وفناوری با همکاری گروه علوم انسانی وکارآفرینی دانشکده برگزار می کند

بررسی ظرفیت های کسب وکار الکترونیک

با هدف ایجاد نگرش مثبت و انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده در مسیر آینده شغلی و کسب وکار
۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۷ کد : ۳۹۷۲ خبر اطلاعیه اخبار
تعداد بازدید:۴۳۷
با هدف ایجاد نگرش مثبت و انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده در مسیر آینده شغلی و کسب وکار به مناسبت هفتـه کارآفرینی با برنامه ریزی معاونت پژوهش و فناوری و همکاری گروه علـوم اداری و کارآفرینـی و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطلاعـات دانشکده وبیناری تحت عنوان" بررسی ظرفیت های کسب وکارالکترونیکی" با سخنرانی آقای دکتراحسان کریم پوراستـاد دانشـگاه و مدیـرعامـل شرکـت زریـن اندیشان در روز یکشـنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ برگزارگردید. درآغاز وبینار مذکور که با هدف ایجاد نگرش مثبت و هم چنین انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده درمسیر آینده شغلی و کسب وکارشان تشکیل شد؛آقای دکتر کریم پورضمن معرفی خود و فعالیت هایی که در حوزه کارآفرینی و کسب و کار مجازی داشت، بیان نمود: همین طور که ما در این سالـهای اخیردر فضای مجازی در ارتباط بودیم بیشتر متوجه شدیم که در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی، چقدر کمبود داریم . کرونا با داشتن بدی ها و اتفاقات ناگوار، یک ارمغان بسیار با ارزش و فوق العاده کاربردی برای ما آورد وآن استفاده بیش از قبل از فضای اینترنت بود. وی در ادامه به مزایای انتخاب کسب و کار اینترنتی مانند: راه اندازی ساده ، سرمایه گذاری مالی اندک و ظرفیت رشد زیاد اشاره کرد و افزود: ما می توانیم با سرمایه بسیار اندک یک کسب وکار اینترنتی و کارآفرینانه را آغازکنیم. نیازی نیست که یک کارآفرینی یک جمعیتی را تحت پوشش قراردهد، بلکه اشتغال زایی به صورت محدود هم کارآفرینی اطلاق می گردد و به ساده ترین حالت ممکن می توانیم کسب وکار اینترنتی راه بیندازیم . توانمندی هایمان را بشناسیم ، یک پیج ، یک سایت ، کانال و... طراحی کنیم و نامی برای کارمان بگذاریم . ایشان در ادامه صحبت های خود به انواعی از کسب و کارها از جمله کسب وکارهای بزرگ ، کسب و کارهای کوچک و متوسط،کسب و کاراینترنتی یا مجازی، کسب و کار خانگی، کسب وکار روستایی،کسب و کار خانوادگی اشاره نموده و از ۴ اصل ۱-داشتن نام محصول۲- نام شرکت۳ – نام بنیانگذار۴- داشتن مهارتهای پنج گانه برای شروع کسب و کار یاد کرد. وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن بیان توضیحانی در خصوص انتخاب قلمرو و میزبان مناسب، اظهار نمود: در فرهنگ ما معمولا کارها به صورت انفرادی انجام می شود. کارگروهی در شبکه های اجتماعی چندسالیست به صورت پررنگ ترمطرح شده است.کار تیمی و مهـارت ارتباط بین افراد یکی از مهارت های لازم برای کسب و کار می باشد. هم چنین کسانی که با کامپیوتر آشنایی کامل و توانایی ارتباط با کامپیوتر را دارند در پیشرفت کسب و کار بسیار موثرند. در مورد قلمرو و میزبان مناسب، برای داشتن یک سایت به چند جزء نیاز داریم .باید یک محصول یا خدماتی را که انتخاب می کنیم باید به آن علاقه داشته باشیم، تست شخصیت بدهیم، یک نام انتخاب کنیم سپس یک پیچ بسازیم (اینستاگرام یا کانال) در مرحله دوم برای راه اندازی سایت یک اسم برای سایت انتخاب می کنیم .به آن اسم دامین می گویند به فارسی دامنه . مثلا irib.ir. instageram.com ، آن هایی که دات کام. دات آی آرهستند دامین می گویند .شما یک فضایی تهیه می کنید دامنه خودتان را به آن فضا متصل می کنید. جزء اول دامنه ، جزء دوم میزبان، جزء آخــر یک قالب .آن قالب روی میزبان بارگـذاری می شود. هر کسـب وکـاری که راه انــدازی می کنید یک نامی داشت، نامی که درآن قراردادید در دامنه هم خودش را نشان می دهد. در بازاریابی به وسیله ایمیل می توانیم از بانک های بسیار زیادی در بستر اینترنت استفاده کنیم ، وکلی ازشماره موبایل صنوف مختلف را دانلود کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم. وی در پایان ضمن نمایش سایت جواهر بازار(که درآن یک فعالیت کارآفرینی درمورد صنایع را نشان می داد که ازرنگ ها و کلمات کـلیدی استفاده کرده مثلا ارسال رایگان، پرداخت در محل، تحویل سریع و مشخصات کالا ... که می تواند مخاطب را جلب نماید)، به مخاطبین توصیه نمود: از بارش فکری افراد خیلی استفاده کنید .اگـر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید موضوع را به اشتراک بگذارید وهمه نظر بدهند از نظرات نیازهای افراد را پیدا می کنید و برآورده کردن آن نیازها می تواند شروع یک کسب و کار باشد. سعی کنید قبل از این که همه این کـارها را به سرمایه گذاری بزرگ برسانید به این فکر کنید که رقبای شما تا الان در این زمینه چه کارهایی کردند شما می توانید خدماتی که ارائه می دهید رقبا را وادار کنید شما را بپذیرند و مشتریان نیز از شما محصولات را بخرند و خدمات بگیرند.

به مناسبت هفتـه کارآفرینی با برنامه ریزی معاونت پژوهش و فناوری و همکاری گروه علـوم اداری و کارآفرینـی و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطلاعـات دانشکده وبیناری تحت عنوان" بررسی ظرفیت های کسب وکارالکترونیکی" با سخنرانی آقای دکتراحسان کریم پوراستـاد دانشـگاه و مدیـرعامـل شرکـت زریـن اندیشان در روز یکشـنبه 1400/08/23 برگزارگردید.
درآغاز وبینار مذکور که با هدف ایجاد نگرش مثبت و هم چنین انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده درمسیر آینده شغلی و کسب وکارشان تشکیل شد؛آقای دکتر کریم پورضمن معرفی خود و فعالیت هایی که در حوزه کارآفرینی و کسب و کار مجازی داشت، بیان نمود: همین طور که ما در این سالـهای اخیردر فضای مجازی در ارتباط بودیم بیشتر متوجه شدیم که در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی، چقدر کمبود داریم . کرونا با داشتن بدی ها و اتفاقات ناگوار، یک ارمغان بسیار با ارزش و فوق العاده کاربردی برای ما آورد وآن استفاده بیش از قبل از فضای اینترنت بود.
 وی در ادامه به مزایای انتخاب کسب و کار اینترنتی مانند: راه اندازی ساده ، سرمایه گذاری مالی اندک و ظرفیت رشد زیاد اشاره کرد و افزود: ما می توانیم با سرمایه بسیار اندک یک کسب وکار اینترنتی و کارآفرینانه را آغازکنیم. نیازی نیست که یک کارآفرینی یک جمعیتی را تحت پوشش قراردهد، بلکه اشتغال زایی به صورت محدود هم کارآفرینی اطلاق می گردد و به ساده ترین حالت ممکن می توانیم کسب وکار اینترنتی راه بیندازیم . توانمندی هایمان را بشناسیم ، یک پیج ، یک سایت ، کانال و... طراحی کنیم و نامی برای کارمان بگذاریم .
ایشان در ادامه صحبت های خود به انواعی از کسب و کارها از جمله کسب وکارهای بزرگ ، کسب و کارهای کوچک و متوسط،کسب و کاراینترنتی یا مجازی، کسب و کار خانگی، کسب وکار روستایی،کسب و کار خانوادگی اشاره نموده و از 4 اصل 1-داشتن نام محصول2- نام شرکت3 – نام بنیانگذار4- داشتن مهارتهای پنج گانه برای شروع کسب و کار یاد کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن بیان توضیحانی در خصوص انتخاب قلمرو و میزبان مناسب، اظهار نمود: در فرهنگ ما معمولا کارها به صورت انفرادی انجام می شود. کارگروهی در شبکه های اجتماعی چندسالیست به صورت پررنگ ترمطرح شده است.کار تیمی و مهـارت ارتباط بین افراد یکی از مهارت های لازم برای کسب و کار می باشد. هم چنین کسانی که با کامپیوتر آشنایی کامل و توانایی ارتباط با کامپیوتر را دارند در پیشرفت کسب و کار بسیار موثرند.
در مورد قلمرو و میزبان مناسب، برای داشتن یک سایت به چند جزء نیاز داریم .باید یک محصول یا خدماتی را که انتخاب می کنیم باید به آن علاقه داشته باشیم، تست شخصیت بدهیم، یک نام انتخاب کنیم سپس یک پیچ بسازیم (اینستاگرام یا کانال)
در مرحله دوم برای راه اندازی سایت یک اسم برای سایت انتخاب می کنیم .به آن اسم دامین می گویند به فارسی دامنه . مثلا
irib.ir. instageram.com ، آن هایی که دات کام. دات آی آرهستند دامین می گویند .شما یک فضایی تهیه می کنید دامنه خودتان را به آن فضا متصل می کنید. جزء اول دامنه ، جزء دوم میزبان، جزء آخــر یک قالب .آن قالب روی میزبان بارگـذاری می شود. هر کسـب وکـاری که راه انــدازی می کنید یک نامی داشت، نامی که درآن قراردادید در دامنه هم خودش را نشان می دهد. در بازاریابی به وسیله ایمیل می توانیم از بانک های بسیار زیادی در بستر اینترنت استفاده کنیم ، وکلی ازشماره موبایل صنوف مختلف را دانلود کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.
وی در پایان ضمن نمایش سایت جواهر بازار(که درآن یک فعالیت کارآفرینی درمورد صنایع را نشان می داد که ازرنگ ها و کلمات کـلیدی استفاده کرده مثلا ارسال رایگان، پرداخت در محل، تحویل سریع و مشخصات کالا ... که می تواند مخاطب را جلب نماید)، به مخاطبین توصیه نمود: از بارش فکری افراد خیلی استفاده کنید .اگـر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید موضوع را به اشتراک بگذارید وهمه نظر بدهند از نظرات نیازهای افراد را پیدا می کنید و برآورده کردن آن نیازها می تواند شروع یک کسب و کار باشد. سعی کنید قبل از این که همه این کـارها را به سرمایه گذاری بزرگ برسانید به این فکر  کنید که رقبای شما تا الان در این زمینه چه کارهایی کردند شما می توانید خدماتی که ارائه می دهید رقبا را وادار کنید شما را بپذیرند و مشتریان نیز از شما محصولات را بخرند و خدمات بگیرند.


نظر شما :