بررسی آیین نامه شورای کارآفرینی و اشتغال با تاکید بر استقرار کنسرسیومهای صنعتی و آموزشی

۰۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۸ کد : ۵۱۱۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۸۳
این نشست با رویکرد تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی و راه اندازی گروه تصمیم‌گیران صنعتی – آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشگیل گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده، بررسی آیین نامه شورای کارآفرینی و اشتغال با تاکید بر استقرار کنسرسیومهای صنعتی و آموزشی در دانشکده‌های استان تهران، چهارم تیرماه 1401 با حضور دکترعلی موسوی سرپرست مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مهندس گرد رئیس دانشکده، روسا، معاونین پژوهش و فناوری و روسای ارتباط با صنعت مراکز استان تهران، اعضای شورای پژوهشی و کمیته منتخب در دانشکده شریعتی برگزار شد.

در این جلسه دکتر موسوی اظهار داشت: کسانی که برای آموزش های فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند لازم است از ابزار اشتغال استفاده کنند تا بتوانند به نوعی سیستم آموزشی خود را محک بزنند که آیا آموزشهای افراد در تولید ناخالص داخلی و ملی، اثر داشته است یا نه.
وی ابزار تولید ثروت و نیروی انسانی را باعث افزایش کیفیت آموزش برشمرد که در این مسیر ابتدا باید در استانداردسازی سیستم به یک ادبیات مشترک برسیم تا بتوانیم برای رسیدن به اهداف نظام آموزشی با رویکرد اقتصادی، در مسیر درستی قرار بگیریم.
سرپرست مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه درادامه سخنان خود ضمن بیان مهمترین اهداف نظام آموزش عالی کشورهای مختلف برای اشتغال‌پذیری و اشتغالزایی و ابعاد پنجگانه تحول آموزش فنی و حرفه‌ای، به مسائل و مشکلات پیش روی نظام آموزش مهارتی کشور پرداخت.

وی ضمن بیان نمونه های خارجی، از مولفه‌های کنسرسیوم صنعتی "گروهی متشکل از نخبگان مهارتی، پیشرانان فناوری ، بنگاه اقتصادی کوچک ، تشکلهای صنفی ،نظام‌های حرفه‌ای ،دولت ،دانشگاه ،پژوهشگران" فعالیت کنسرسیوم ها را بسیار مهم ذکر کرد که می‌توانند نیازهای آموزشی را احصاء و مرتفع نمایند و در ادامه بیان داشت که در بیشتر کنسرسیومها بایستی کیفیت فرآیندهای کارآموزی ،کارآفرینی ،فرصت مطالعاتی و پژوهش‌های مساله محور را ارتقاء داد.

در ادامه‌ی این نشست حاضرین به بیان پیشنهادات و نظرات خود در این زمینه پرداختند.

کلید واژه ها: بررسی آیین نامه شورای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی و راه اندازی کنسرسیوم


نظر شما :