برگزاری دوره توانمند سازی و بالندگی اساتید هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵ کد : ۶۲۰۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۶۷
کلاسهای آموزشی این دوره ۳ روزه پس از مراسم افتتاحیه، به میزبانی دانشکده شریعتی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی، جلسه افتتاحیه طرح بالندگی و توانمند سازی اساتید هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای با موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، صبح روز یکشنبه 9 بهمن 1401 در اتاق شورای دانشکده شریعتی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر بسطامی سرپرست دانشکده شریعتی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، به میهمانان و اساتید شرکت کننده در این دوره، خیر مقدم گفت و در ادامه حجت الاسلام بنیان جوادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دست‌اندرکاران این امر، با اشاره به دعای امام صادق(ع) در ماه مبارک رجب (خاب الوافدون علی غیرک) طی سخنانی بیان داشت: ایام بسیار مبارکی است که امیدوارم بهترین بهره را داشته باشیم. طرحهای توانمندسازی و دانش‌اندوزی، نباید صرفا تکلیفی باشد و همواره باید زندگیمان در رشد و ارتقاء سپری گردد. بنابراین همه مکلفیم راهی را که خداوند برای سعادت ما قرار داده، در مسیر هدایت به جهد و تلاش بپردازیم و مانند مجتهدین که جهادگر و بی قرارند، ما هم  به جد، کوشش و سعی نماییم. در راه، باشیم که اگر غافل شویم، عقب افتادیم.
سپس دکتر کی پور مشاور عالی ریاست و معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ضمن تشکر و قدردانی از همکاران اجرایی این طرح و حاضرین در جلسه، دوره‌های توانمندسازی را ارزنده و مهم دانست و خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد رشد علمی، اخلاقی و سیاسی در اعضای هیات علمی ایجاد شود از طریق همین طرح‌ها و دوره‌های آموزشی و بالندگی، امکانپذیر است. فعالیتهای اعضای هیات علمی فراتر از تدریس و آموزش میباشد و از این جهت است که ما به این امر بها می دهیم و امیدوارم در آینده ثمرات آن را ببینیم و دانشگاهی با کیفیت عالی داشته باشیم.
همچنین دکتر قدیری ابیانه که به عنوان مدرس این دوره در جلسه افتتاحیه حضور داشت به معرفی اجمالی از فعالیتهای سیاسی و فرهنگی خود در طول خدمت پرداخت.

پس از پایان جلسه افتتاحیه، این دوره توانمندسازی با برگزاری  کلاسهای آموزشی ادامه یافت.

شایان ذکر است دوره توانمند سازی اساتید با موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ودر راستای دانش افزایی و آگاه سازی اساتید با حضور دکتر قدیری ابیانه دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک (راهبردی) و دکتر یزدان پناه دانشیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران دربازه زمانی 9 الی 11 بهمن ماه  به میزبانی دانشکده شریعتی در حال برگزاری است.
در این دوره که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای ، اجرا می شود، مدرسین با تجربه ی حوزه دیپلماسی به تشریح وضع موجود کشور، نیازها و توانمندیها و ریشه های حل مشکلات و ارائه راه حلها در خصوص مسائل کشور که مرتبط با سیاستهای خارجی می باشند، خواهند پرداخت و اساتید شرکت کننده با نقش خود  پیرامون تحولات داخل و خارج کشور و مسائل روز جامعه در پیشبرد سیاستهای خارجه، آشنا خواهند شد.

 


نظر شما :