ملزومات انتخاب واحد نیمسال دوم ۱۴۰۱

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۴ کد : ۶۲۰۴ اطلاعیه ها اطلاعیه های آموزش
تعداد بازدید:۳۷۰۶

انتخاب واحد کلیه دانشجویان در سامانه بوستان https://bustan.tvu.ac.ir  طبق جدول زمانبندی اعلام شده امکان پذیر است . 
 1– شرایط دانشجویان برای انتخاب واحد : 
الف) تمامی دانشجویان ورودی نیمسال های  1-1401 و 1-1400 و 2-1400 در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و دانشجویان ورودی 981 به بعد در مقطع کارشناسی پیوسته درصورت دارا بودن سایر شرایط ادامه تحصیل، مجاز به انتخاب واحد می باشند.
ب)دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ورودی 992 و قبل از آن و کارشناسی پیوسته ورودی 972 و ماقبل 
مجاز به انتخاب واحد نبوده و درصورت نیاز به انتخاب واحد ، باید درخواست دانشجو از طریق تیکت در سامانه بوستان اخذ گردد . این دانشجویان می بایست در زمان درج تیکت ، با انتخاب عنوان " شورای بررسی موارد خاص" درخواست خود را ثبت نمایند. ( برای اخذ مجوز در سامانه سجاد درخواست افزایش سنوات تحصیلی تا موعد مقرر ثبت گردد ) 
پ) دانشجویانی که در پایان 2-1400 ، سه ترم مشروط بوده و در 1-1401 با مجوز کمیسیون موارد خاص ادامه تحصیل داده اند و یا در 1-1401 برای سومین بار مشروط می شوند، مجاز به انتخاب واحد نبوده و آنان نیز می بایست جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل ( درصورت نیاز ) ، درخواست خود را از طریق تیکت در سامانه بوستان و انتخاب عنوان " شورای بررسی موارد خاص" ثبت نمایند. ( برای اخذ مجوز در سامانه سجاد ، درخواست مجوز ادامه تحصیل را تا موعد مقرر ثبت گردد )
ت) دانشجویان ورودی 991 و 992 که در سوابق تحصیلی خود هر نوع وضعیتی با عنوان بدون در احتساب سنوات داشته باشد، درصورت دارا بودن شرایط تحصیل ( ازجمله عدم مشکل از نظر نظام وظیفه برای دانشجویان پسر و ... ) مجاز به انتخاب واحد می باشند. 
ث) دانشجویان دو ترم مشروطی  که در نیمسال 1-1401 مشروط شده اند با معدل کل بالای ده ، باید درخواست ادامه تحصیل خود را در سامانه سجاد برای اخذ مجوز ادامه تحصیل ارسال نمایند .
طبق آیین نامه آموزشی  تمامی دانشجویان دو ترم مشروط با معدل کل زیر 10، اخراج آموزشی بوده و فقط در صورت داشتن مدارک و مستندات کافی الزاما پس از تعیین تکلیف در کمیسیون موارد خاص، مجاز به انتخاب واحد می باشند.
ج) دانشجویان مشروط در نیمسال 1-1401( معدل ترم کمتر از 12 ) ، مجاز به اخذ حداکثر 14 واحد درسی در این نیمسال تحصیلی  می باشند.
 
 دانشجویانی حائز شرایط فوق الذکر  که این ترم به مجوز کمیسیون موارد خاص جهت  ادامه تحصیل نیاز دارند ، باید از طریق سامانه سجاد   https://portal.saorg.ir  درخواست خود را در اسرع وقت ( حداکثر تا تاریخ 07/11/1401 ) ارسال  نمایند . 

 در غیر اینصورت تحصیل دانشجو در نیمسال بهمن 1401 قانونی نبوده و هرگونه عواقب ناشی از آن برای ادامه تحصیل، به عهده شخص دانشجو خواهد بود .

2- مرخصی تحصیلی؛
دانشجویانی که در نیمسال 1-1401 از مرخصی تحصیلی استفاده نمودند، درصورت دارا بودن شرایط تحصیل، مجاز به انتخاب واحد می باشند.
3- پیش نیاز ، تداخل ساعت و معافیت از قوانین؛
5-1- رعایت پیش نیاز / هم نیاز دروس در نرم افزار آموزشی الزامی است.
5-2- در نیمسال 2-1401 اخذ درس با تداخل ساعت کلاس / درس برای دانشجو امکان پذیر نمی باشد.
5-3- در صورتیکه دانشجویی درسی را اخذ و موفق به کسب نمره ی قبولی نشده یا با شرکت در کلاس های آن در پایان نیمسال ، درس را حذف کرده باشد، این دروس هم نیاز شده و دانشجو ملزم به اخذ هر دو درس در نیمسال 2-1401 می باشد.
5-4- امکان اخذ درس با تداخل ساعت امتحان برای وجود ندارد.
5-5- دانشجویانی که نیمسال آخر باشند، از رعایت قوانین زیر معاف هستند:
-    رعایت پیش نیاز
-    رعایت شرط معدل
-    اخذ حداکثر 14 واحد برای دانشجویان مشروطی و یا حداکثر 20 واحد درسی برای دانشجویان عادی ( دانشجو در نیمسال آخر، در صورتیکه حداکثر 24 واحد باقیمانده داشته باشد، می تواند تمام واحدهای باقیمانده را در نیمسال آخر اخذ نماید.)
این دسته از دانشجویان باید فرم تعهد را تکمیل کرده  و برای کارشناس آموزش خود قبل از زمان انتخاب واحد جهت بررسی ارسال نمایند . 
6- پرداخت شهریه؛
درصورتیکه دانشجویان نسبت به تسویه ی بدهی خود  اقدام نکرده باشند، در انتخاب واحد 2 -1401ملزم به " تسویه بدهی قبلی و علاوه بر آن ، واریز مبلغ هفتصد هزار تومان ( بصورت علی الحساب بابت پرداخت شهریه ی ثابت و متغیر نیمسال 2-1401 )"خود در هر ورودی خواهند بود.
6-1- ( بسیار مهم) پرداخت شهریه فقط با کارت های عضو شتاب امکان پذیر می باشد.
6-2- دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته روزانه ی ورودی 991 و قبل از آن، با توجه به اتمام سنوات مجاز، شهریه پرداز خواهند بود.
دانشجویان ورودی 982 و 991 که در سوابق تحصیلی خود هرنوع وضعیتی با عنوان بدون احتساب سنوات داشته باشد، مشمول این بند نخواهند شد.
اداره آموزش
 


نظر شما :