دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۱ کد : ۶۷۵۶ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۴۰۱
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری با استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ با مهندس غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای رفع ناترازی‌های قبل و ایجاد مهارت و اشتغال در این مناطق است

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حالی که در سال‌های گذشته مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد شده در کلان‌شهرها و استان‌های برخوردار، بسیار بیشتر از مناطق کمتر توسعه‌یافته بوده است، از همین رو دولت سیزدهم درصدد است این ناترازی را رفع و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را در این استان‌ها تقویت کند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن، دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای آموزش مهارت در کشور دارد که در همین راستا همکاری بین وزارت علوم، صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شود.

دکتر خسرویان تربیت تکنیسین‌ها و نیروهای مهارت‌دیده را لازمه رونق‌بخشی به فضای کسب و کار کشور دانست و گفت: در حال حاضر برخی از واحدهای صنعتی با کمبود نیروی ماهر و مهارت‌دیده روبه‌رو هستند، از همین رو باید تلاش کرد تا مهارت نیروی کار را افزایش دهیم.

دکتر خسرویان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشکده دولتی کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه با در اختیار داشتن جمعیت قابل‌توجهی از دانشجویان، نقش مهمی در ترویج دانش و مهارت در کشور دارد.

وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: تبادل دانشجو با کشورهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور حمایت اعتباری از استان چهارمحال و بختیاری را از مهمترین برنامه‌های خود از سفر به این استان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تجهیز آموزشکده‌ها اعتباری به استان اختصاص داده شد، اما پیشنهاد ما این است که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار بیشتری برای این بخش تقاضا شود.

گفتنی است استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و مراکز علمی دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با بیش از سه هزار و سیصد دانشجو در ۴۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تربیت نیروهای مورد نیاز در صنایع می‌پردازد.


نظر شما :