بازدید رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای و هیئت همراه از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان نیشابور

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۰ کد : ۶۸۲۴ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۷۶۵
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هیئت همراه، دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان نیشابور بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان و هیئت همراه، در ادامه سفر به استان خراسان رضوی و حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره دانشجویی قرآن و عترت، صبح دوشنبه 12 تیرماه 1402 ضمن ورود به شهرستان نیشابور از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان و امکانات، تجهیزات، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، سایتها، سالن‌های ورزشی و سلف‌سرویس‌ها، کتابخانه‌ها، کلاس‌های درس، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر بخش‌های موجود بازدید به عمل آوردند.

حضور بر مزار شهدای گمنام، قرائت فاتحه و ادای احترام به ساحت والای شهیدان بخش آغازین برنامه بازدید ریاست دانشگاه و هیئت همراه بود.

در برنامه بازدید نیشابور، مرکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران نیشابور نیز مورد بازدید قرار گرفت. مرکز مذکور مشتمل بر فضای کار اشتراکی، دفاتر کار اختصاصی، کلاس آموزشی، لابی و فضای مطالعه آزاد است که بسترساز زیست‌بوم نوآوری و فناوری دانشکده و حلقه اتصال ایده‌ها به تجاری‌سازی و کسب و کار خواهد بود. این مرکز با حمایت مادی و معنوی معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری از آموزشکده، همچنین حمایت‌های ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و حوزه معاونت پژوهشی راه‌اندازی شد و تاکنون چندین هسته‌، واحد فناور و صنایع خلاق را پذیرش و حمایت کرده است.

همچنین، مزرعه تولیدی آموزشی ذرت علوفه‌ای و گلخانه گل لیسیانتوس در آموزشکده کشاورزی نیشابور نیز مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پسران نیشابور، دختران نیشابور و کشاورزی نیشابور از مراکز تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی، واقع در شهرستان مذکور می‌باشند که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌های درسی متنوع پذیرش دانشجو دارند.
 
لازم به ذکر است وجود صنایع بزرگ کارخانه‌ای و کارگاهی، صنایع دستی فاخر، شرکت‌های تولیدی ــ تجاری و صنایع وابسته متعدد در شهرستان نیشابور، زمینه مناسبی برای جذب اکثر فارغ‌التحصیلان این مراکز، به عنوان نیروی متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف صنعتی را ایجاد کرده است.


نظر شما :