رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دومین کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی: باید از مرزهای اندیشه‌ای کشور صیانت کنیم و ایران قوی را بسازیم.

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۴ کد : ۷۷۳۹ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۱۷۶
۶۴ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی و شرکت‌ها و صاحبان صنایع کوچک و بزرگ استان در قالب طرح توسعه اشتغال دانش‌آموختگان (تاد)، با مجموع ۳۷ هزار فرصت شغلی، یکشنبه اول بهمن‌ماه ۱۴۰۲ منعقد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان و تنی چند از اعضای هیئت رئیسه ضمن سفر به استان مرکزی در دومین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی حضور یافته و با صاحبان صنایع و مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌های ملی و منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر خسرویان در این مراسم؛ کلانشهر اراک را یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور خواند و گفت: سرآغاز فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را باید از زمان امیرکبیر و تأسیس دارالفنون بدانیم و امروز خوشحالم که در شهر این بزرگ‌مرد اقدامی نو، مهارت‌محور و اشتغال‌آفرین را رقم خواهیم زد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه صنعتی شدن ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه صنعتی شدن، ما باید الگوی توسعه خودمان را طراحی کنیم و در وارد کردن تکنولوژی احتیاط لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ما باید از مرزهای اندیشه‌ای کشور عزیزمان صیانت کنیم.

در پایان این برنامه، ۶۴ تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف تأمین شغل برای ۳۷ هزار نفر از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و مهارت‌آموزان آزاد دانشگاه، طی ۵ سال آینده بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صاحبان صنایع استان مرکزی امضا شد.

از جمله شرکت‌هایی که در این کنسرسیوم حضور داشتند می‌توان به شرکت ایرالکو، شرکت واگن‌پارس، شرکت هپکو، شرکت کمباین‌سازی، شرکت آذرآب و انجمن ماشین‌سازی و تجهیزات صنعتی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نیز در بخشی از مراسم، ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای کنسرسیوم پرداخت.

از بخش‌های دیگر این برنامه می‌توان به حضور مدعوین بر مقبره شهدای گمنام و ادای احترام به ساحت مقدس رادمردان تاریخ ایران، سخنرانی مدیرعامل شرکت‌های آرین پارس موتور، لجور، آلومینیوم‌سازی اراک، هپکو، ایساکو و مدیر نیروی انسانی شرکت آرین چارس موتور اشاره کرد.


نظر شما :