دکتر صالحی عمران در نشست تدوین برنامه عملیاتی طرح برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای از اختصاص بودجه جهت نوسازی فضای فیزیکی کارگاه ها و آزمایشگاه ها خبر داد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۸ کد : ۷۷۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۹۷۴
به نقل از سایت دانشگاه فنی و حرفه ای

     

در طرح تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با نام برند ملی از تولیدکنندگان تجهیزات، بنگاه‌های فنی، کارخانجات صنعتی، خیرین و حامیان فناوری دعوت به عمل آمده در طرح تجهیز هزار و 200 کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای حضور داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، صبح امروز نشست تدوین برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های فنی و حرفه ای با همکاری صنایع و بنگاه های اقتصادی با نام برند ملی حضور دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، جمعی از مدیران کل حوزه ستادی و روسای منتخب استانی دانشگاه  در سازمان دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

دکتر صالحی عمران در این نشست با عنوان اینکه در این طرح بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع در شهرک های صنعتی، تولیدکنندگان، واحدهای خدماتی و حامیان فناوری با انتخاب خود مسئولیت تجهیز یک یا چند کارگاه داخلی با نام تجاری خود را بر عهده می‌گیرند بیان داشت: این بنگاه‌های تولیدی با انتخاب خود یکی از دو طرح واگذاری یا فروش اقساطی تجهیزات را با دانشگاه برگزار می کنند.

وی افزود: دانشگاه در یکسال اخیر اقدامات بزرگی همچون توانمند سازی استادان، ارتقای تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در سراسر مراکز تابعه به همراه ارزیابی عملکرد مراکز داشته که در ادامه همین مسیر نوسازی و به روز رسانی فضای فیزیکی کارگاه ها برای بنده حایز اهمیت است.

صالحی عمران با عنوان اینکه روسای مراکز و مدیران حوزه ستادی نباید تمام برنامه ریزی ها را بر روی بودجه های دولتی معطوف کنند تصریح کرد: در طرح برند ملی دانشگاه می تواند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تجهیز و نوآوری کارگاه ها و آزمایشگا ها داشته باشد چرا که محیط کار عملی باید از لحاظ تجهیز شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره بر اینکه طرح برند ملی مورد تأکید و استقبال وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری است و ایشان شخصاً پیگیر انجام این طرح ملی در مراکز هستند عنوان کرد: نقطه قوت این طرح این است که در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی دانشگاه با حمایت از شرکت های داخلی موجبات فراهم شدن رونق تولید و معرفی طرح های بومی و منطقه ای شده و بنگاه‌های تولیدی می‌توانند محصول خود را در داخل کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی و تبلیغ خود را در پایگاه خبری دانشگاه و فضای فیزیکی دانشکده‌ها داشته باشند.

وی افزود: شاید بتوان گفت این طرح بزرگترین برنامه دانشگاه در سال جاری خواهد بود چرا که با ورود بخش خصوصی به تولید ملی کمک کرده ایم و زمینه اشتغال مستقیم برای فارغ التحصیلان  ایجاد خواهد شد لذا در این خصوص به دکتر سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی مأموریت داده ام به صورت هفته ای فعالیت های صورت گرفته را رصد و گزارش نماید.

صالحی عمران ادامه داد: روسای استانی بایستی با شرکت های بزرگ داخلی نشست برگزار کنند و مقدمات همکاری را بسنجند و در گام اول تفاهم نامه همکاری امضاء کنند و به سازمان مرکزی گزارش نمایند.

دکتر سلمانی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای در این نشست با تأکید بر ایجاد دبیرخانه مستقل و شورای سیاست گذاری برای این طرح، بررسی، مطالعه و تدوین برنامه اجرایی برای مراکز خطاب به روسای حاضر در نشست گفت: در این طرح امکان استفاده از فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی، اجرای پروژه مشترک تحقیق و توسعه در راستای ارتقای محصولات خود و معافیت قانونی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است در نشست حاضر روسای دانشگاه های استانی آذربایجان شرقی، یزد، گیلان، مازندران، زنجان و فارس گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مراکز را بیان کردند که در گزارشی مبسوط در سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد.

کلیدواژه‌ها: دکتر صالحی عمران در نشست تدوین برنامه عملیاتی طرح برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای از اختصاص بودجه جهت نوسازی فضای فیزیکی کارگاه ها و آزمایشگاه ها خبر داد


نظر شما :