برگزاری همایش هم‌اندیشی کارگروه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید، مدیران و کارکنان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۲ کد : ۸۱۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۹
این همایش با محوریت هماهنگی و همکاری در خصوص برنامه‌ها و راهکارها در جهت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان در محل دانشکده شریعتی برگزار شد.

همایش هم‌اندیشی کارگروه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه فنی و حرفه‌ای روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 با حضور اساتید، مدیران و کارکنان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در اتاق شورا برگزار شد.
دکتر زارعیان رئیس دانشکده، مطالعات زنان وخانواده را یک حوزه‌ی میان رشته‌ای انسانی و علوم اجتماعی و یک کارگروه صد در صد ایرانی معرفی کرد و اظهار داشت: حضور زنان و بانوان در سطح جامعه و فعالیتهای اجتماعی یک امر اجتناب ناپذیر است که به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای راهگشایانه‌ی رهبری، تسهیل شده و فرصت خوبی را برای زنان ایجاد کرده است که باید با دید عاقلانه و برخورد مناسب به صورت بایسته و شایسته استفاده نمود.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی امروز در این نشست برآنیم تا با تحلیل جنسیتی و بررسی نقش زنان در فعالیتهای اجتماعی، علمی، فرهنگی و عرصه‌های مطالعاتی به بحث بپردازیم و چالش‌زدایی کنیم که در این عرصه توانمندسازی بانوان یکی از مهمترین اهداف این کارگروه است.
دکتر زارعیان ادامه داد: امروزه داشتن بینش رسانه‌ای و آگاه‌سازی زنان در مقابل حقوقهایی که دارند بسیار مهم می‌باشد چرا که تاثیرگذاری زنان در رسانه‌های مجازی را بالا می‌برد و در رشد و ارتقای عزت بانوان موثر است که البته با چالش‌ها و تهدیداتی همراه است .
رئیس دانشکده خاطرنشان کرد: از آنجایی که این دانشکده ویژه‌ی دختران می‌باشد و نیاز است اقدامات مهمی در راستای آگاهی‌بخشی و بینش رسانه‌ای و حضور در فعالیتهای اجتماعی صورت گیرد، امروز با تشکیل این کارگروه برآنیم تا با بحث و هم‌افزایی و به چالش کشیدن مسائل مختلف، مشکلات مربوطه را مرتفع نماییم.
دکتر جلیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ضمن تبریک دهه کرامت، سخنان خود را با معرفی الگوهای بانوان نمونه و بیان خصوصیات بارز حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه (س)، حضرت زینب(س) و دیگر بانوان مکتب اسلام و تشیع آغاز نمود و اظهار داشت: فعالیتها و اقدامات این بزرگواران در جامعه، منشاء بسیاری از تحولات برای احیای مکتب اسلام و تشیع بوده است تا این فرهنگ و الگوی ناب محمدی به دست ما برسد که خدا رو شکر با انقلاب اسلامی در این کشور، تمدن نوین علوم اسلامی گسترش یافت.
وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی، نقش زنان بی‌بدیل بوده است. این انقلاب اسلامی با نگاه تحولی به زنان و ارزشهای والای انسانی، بستر مناسبی را پدید آورده است که زنان می‌توانند هم‌پای مردان در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور یابند. بنابراین لازم است زمینه رشد و احیای حقوق معنوی بانوان فراهم گردد تا بتوانند به درستی و در مسیر صحیح، موثر بوده و نقش‌آفرینی داشته باشند.
دکتر جلیلی تصریح کرد: بنابراین با تشکیل این کارگروه قصد داریم با بکارگیری این فرهنگ و الگوی اسلامی در حوزه‌ی بانوان یک هم‌اندیشی داشته باشیم و نقش‌آفرینی کنیم و با ارائه‌ی برنامه‌های مفید و دوره‌های بصیرت‌افزایی پیرامون مسائل مهم زنان و خانواده در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای چه در حوزه بسیج و چه در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی، گامهای موثری برداریم و همچنین با معرفی الگوی سوم زن ایرانی اسلامی، جایگاه خانواده و حضور زنان چه در خانه و چه در جامعه را، ارتقاء بخشیم  تا منبع خیر و برکت باشد.
در ادامه حاضرین پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان نمودند و کمیته‌های این کارگروه در عرصه‌های مختلف ایجاد شد و مفاد اساسنامه قرائت و به سمع و نظر حاضرین رسید.

 

 


نظر شما :