صبح امروز در آستانه سی و پنجمین سالگرد رحلت امام، صورت گرفت؛ تجدید میثاق دانشگاهیان دانشکده فنی و حرفه ای دکترشریعتی همراه با دیگر دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۹ کد : ۸۱۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۰
دانشگاهیان با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره)، امام خامنه ای(مدظله العالی) و شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده، صبح امروز سه شنبه 8 خردادماه1403،  رئیس دانشکده، معاونین و جمعی از مسئولین و کارکنان، همراه و همگام با دیگر دانشگاهیان، ضمن حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای ایشان و شهداء میثاقی دوباره بستند و بیعت خود را با مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تجدید نمودند.

شرکت کنندگان طی مراسمی، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی یاد و خاطره امامشان را زنده نگه داشتند و برای روح بلند شهیدان راه خدمت و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، علو درجات را مسئلت نمودند.

گفتنی است سیدحسن خمینی، تولیت مرقد مطهر امام خمینی(ره)، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت اسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم سخنرانی نمودند.

حجت اسلام رستمی اظهار نمود:  امام خمینی(ره) نهضت را زمانی با این ملت آغاز کرد که ظلم و تبعیض هم ایران و هم دنیا را فرا گرفته بود. در این چند دهه آنچه دیده می‌شود، حماسه‌ای است که ملت ایران تحت زعامت امام(ره) و مقام معظم رهبری آفریده‌اند. اگر امروز به مسیری که این انقلاب طی کرده نظری داشته باشیم نصرت الهی را به ملت ایران می‌بینیم و رحمت‌های خداوند را در حیات انقلاب اسلامی احساس می‌کنیم.

 حجت الاسلام رستمی ادامه داد: مراسم تشیع شهید جمهور پیامی را به تمام جهانیان صادر کرد. آن پیام نشان داد که آرمانها و نهضت امام(ره) که احیای کلمه الله و اسلام ناب بود به درستی محقق شده و مردم قدر شناس مسئولین خادم و دلسوز هستند.
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ملت ایران همچنان ثابت قدم در اجرا و پیروی از آرمان‌های امام راحل ایستاده است. مردم علی رغم تمام سختی‌ها همچنان پیرو امام مجاهد هستند.

زلفی‌گل عنوان کرد: کشور ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال نداشت. اما  پس از پیروزی انقلاب و با رهبری امام خمینی(ره) به آزادی و استقلال رسیده است. علاوه بر آن از ملت‌های مظلوم نیز دفاع می‌کند. بنابراین به جامعه دانشگاهی اعلام می‌کنیم که تا آخرین قطره خون خود، شعار‌های انقلاب را پاس می‌داریم و برای آن جانفشانی می‌کنیم.
وی اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران برای خانواده اصالت و ارزش قائل است. باید منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نصب‌العین خود قرار داده و به عنوان جامعه دانشگاهی تلاش کنیم تا آرمان‌های انقلاب را پیگیری و محقق کنیم.
زلفی‌گل خاطر نشان کرد: رسالت یک استاد دانشگاه، تربیت دانشجو و نسل آینده در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است و زمانی موفق هستند که دانشجویانی را تربیت کنند که از خود موفق‌تر و اخلاق‌مدارتر و دین‌دارتر باشند. امیدوارم خداوند متعال کمک کند، جامعه دانشگاهی خود را به گونه‌ای هدایت کنیم که تربیت کننده نسل‌های بیدارتر، آگاه‌تر، اخلاقی‌تر و دین‌دارتر باشد.
حجت‌الاسلام سید حسن ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(ره) و بیان تسلیت و درود به روان پاک شهدای انقلاب به ویژه شهدای خدمت خمینی بیان نمود: علم، فرهنگ، امنیت، قدرت و .. به صورت زنجیره به هم مربوط بوده و هم افزایی دارند بنابراین در این مسیر باید آرمانهای انقلاب را به درستی تبین کنیم تا محقق شود.

 

 


نظر شما :