آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره

۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۷ کد : ۸۱۵۱ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۸۶
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای کشور، جمعی از مسئولین دانشگاهی و برگزیدگان جشنواره، چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، با حضور دکتر خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای کشور، آقای جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر فاضلی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم و تنی چند از مسئوولین کشوری و استانی اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره با معرفی برترین‌ها چهارشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.

در این آیین دکتر فاضلی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم و دبیر جشنواره، روند فعالیت‌های دبیرخانه‌ای جشنواره را تشریح کرد و برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این برنامه ضمن تقدیر از برگزارکنندکان و تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: حضور زنان در همه عرصه‌های علمی، مدیریتی، کارآفرینی و هنری پس از انقلاب اسلامی تمدن ساز بوده است.

آقای جلیلی در بخش دیگر سخنان خود به گسترش و توسعه جشنواره‌های فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: تعدد جشنواره‌هایی نظیر ذوالفقار، رویش، نشاط، حرکت، فرهنگی و ورزشی و دیگر جشنواره‌ها نشان از توجه ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ابعاد مختلف زندگی دانشجویان دارد.

گفتنی است متولی "جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره" دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و برگزار کننده این جشنواره دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم می باشد که در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با ولادت پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) و روز دختر کار خود را آغاز کرد. از محورهای این جشنواره می توان به: شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی برتر، نقش دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب اسلامی، پوشش اصیل ایرانی- اسـلامی، قم محور گردشگری مذهبی و پایتخت معنوی ایران اشاره نمود.

این جشنواره در ده رشته هنری طراحی لباس، مد و لباس(بخش دوخت)، فیلم و انیمیشن، هویت سازی، پوستر، نقاشی و نگارگری، پادکست، عکاسی و خوشنویسی برگزار شد و بیش از 1350 اثر هنری از دانشگاه های کل کشور در حوزه زیست عفیفانه و پوشش اسلامی ارسال گردیده که 550 اثر در حوزه مد و لباس اسلامی بود و از هر رشته سه رتبه برتر انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، قرارگاه ۱۹ دی، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم، حوزه هنری و دانشگاه قم و دیگر دانشگاه‌های استان از حامیان اصلی این جشنواره می‌باشند.

در بخش دیگری از این برنامه از پوستر دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره رونمایی شد.

در انتهای این برنامه دکتر خسرویان و دیگر مدعوین از نمایشگاه دستاوردها و آثار هنری این جشنواره بازدید بعمل آوردند.


نظر شما :