رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جمع رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید نگرش مردم در خصوص آموزش‌های عالی مهارتی را ارتقا بخشد

مراسم افتتاحیه اجلاس سال ۱۴۰۳ رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین و مقامات کشوری و مدعوین، دوشنبه ۲۱ خردادماه در سالن همایش دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد.
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۲ کد : ۸۱۷۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۲

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر مردانی در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا، به‌ویژه شهدای خدمت و با بیان خصوصیات برجسته‌ شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: ما به عنوان مربی و استاد باید بتوانیم این شخصیت را معرفی کنیم و دربرنامه‌های تربیتی این ویژگی‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی توسعه‌ کیفی در رشته‌ها، گرایش‌ها و علوم و فناوری‌های نوظهور و نوین را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: کشور ما به برکت انقلاب‌ اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی توسعه‌ چند برابری پیدا کرده و جزو کشورهای برتر و تراز اول دنیا است، بنابراین انتظار می‌رود یک واکاوی درست و دقیق در بخشی از اهداف بلندمدت چشم‌انداز ۱۴۰۴ صورت پذیرد تا به لحاظ نیاز محور بودن آموزش‌ها و کارآمد بودن فارغ‌التحصیلان در صحنه‌ عمل و میدان و ورودشان به بستر کارآفرینی و خود‌اشتغالی و حضور در مراکز تولید و صنعت توجه و کار بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش عالی بوده که اگر درست اجرا شود زمینه‌ساز بستری مناسب برای ایجاد اشتغال می‌باشد.

دکتر مردانی بیان کرد: ترویج فرهنگ کسب و کار در جامعه، ساماندهی‌ آموزش‌های مهارتی و ارتقای توانمندی‌های علمی و فناوری با تأکید بر نیازهای جامعه و ایجاد آمادگی برای پذیرش شغلی در جوانان از موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بسترهای آموزشی تقویت شود.

رئیس بسیج اساتید با اعلام آمادگی برای هر گونه همیاری تأکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ظرفیتی که دارد می‌تواند در تحقق شعار سال در کشور نقش‌آفرین باشد و در قالب اردوهای جهادی و نیازمحور با کمک استادان، دانشجویان و صاحبان حرف و مشاغل به سمت مرتفع نمودن مشکلات و نیازهای کشور حرکت کند.

گفتنی است اجلاس مذکور با برنامه سخنرانی‌ها و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزه ریاست و معاونت‌های دانشگاه تا روز چهارشنبه، 23 خردادماه ادامه خواهد داشت.


نظر شما :