رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه در سراسر کشور: در ساختار جدید دانشگاه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با سنجش صلاحیت حرفه‌ای گره خورده است

مراسم افتتاحیه اجلاس سال ۱۴۰۳ رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولین و مقامات کشوری و مدعوین، دوشنبه ۲۱ خردادماه در سالن همایش دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۰ کد : ۸۱۷۶ اخبار و رویدادها اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۸۱

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌های کشور ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز دولت مردمی سیزدهم و حمایت‌های دولت در مسیر برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه‌ها، به ارواح طیبه شهدا و به‌ویژه رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت ادای احترام کرد و به حاضرین خیرمقدم گفت و افزود: بر ما کارگزاران دولت تکلیف است برنامه‌ها و اهدافی را که رئیس جمهور شهید و همراهانشان دنبال کردند، اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: مکتب سیاسی دکتر رئیسی بزرگترین میراث این شهید بزرگوار است که امیدواریم کسانی که در این عرصه حضور پیدا کرده اند دولتی در راستای اهداف دولت ایشان داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه به برخی از چالش‌های مرتفع‌شده در دوران پس از کرونا از جمله نادیده گرفته شدن نظام آموزش‌های مهارتی در برنامه علم و فناوری کشور، عدم توانایی ساختار برای اداره مأموریت‌های مرتبط با آموزش‌های مهارتی، سنتی بودن نظام بودجه دانشگاه، کمبود منابع نیروی انسانی، ارتقای اعضای هیئت علم بر اساس نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فرسوده بودن تجهیزات و امکانات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و برگزاری اجلاس‌های سالانه دانشگاه را فرصت مغتمی برای تبادل نظرات، تعامل و هم‌افزایی و طرح و بررسی مسائل موجود از چشم‌اندازهای گوناگون و مجالی برای آشنایی با برنامه‌ها، سیاست‌ها و شاخص‌های عملکردی دانشگاه و اشراف بیشتر بر شرایط دانست.

وی در ادامه افزود: طی چند سال گذشته با اهتمام دولت سیزدهم در گسترش آموزش‌های مهارتی و حمایت دیگر سازمان‌ها و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کسب بودجه در سفرهای استانی رئیس جمهور شهید، در مسیر اصلاح ساختار بودجه تلاش کردیم.

دکتر خسرویان با عنوان این مطلب که به زودی مراحل قانونی تغییر نام دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این مسئله در هویت‌آفرینی دانشگاه بسیار مؤثر خواهد بود. رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد معاونت صلاحیت حرفه‌ای در دانشگاه را تحولی دیگر ذکر کرد و افزود: زین پس محل تعیین صلاحیت مشاغل، دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

در پایان، دکتر خسرویان با تأکید بر بررسی مسائل دانشگاه در این اجلاس، از ایجاد پارک مهارت و صنایع خلاق خبر داد و بیان داشت: ان‌شاءالله مسیر تحول دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت چهاردهم همچون گذشته شتابنده ادامه خواهد داشت.

گفتنی است اجلاس مذکور با برنامه سخنرانی‌ها و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزه ریاست و معاونت‌های دانشگاه تا روز چهارشنبه، 23 خردادماه ادامه خواهد داشت.


نظر شما :