آغاز به‌کار اولین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان دختر دانشگاه ملی مهارت

۱۱ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۲ کد : ۸۲۲۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۳
آیین افتتاحیه اولین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان دختر دانشگاه ملی مهارت شامگاه یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشکده شریعتی برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط دانشگاه، این مراسم با حضور آقای جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی و سرپرست اولین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ملی مهارت، آقای یادگاری، مدیرکل مرکز مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویی و دبیر فنی المپیاد، خانم زارعیان، رئیس دانشکده شریعتی و معاون اجرایی المپیاد، سرپرستان، مربیان و دانشجویان ۳۰ استان کشور، عصرگاه دهم تیرماه ۱۴۰۳ در سالن ورزشی میلاد دانشکده ملی مهارت شریعتی برگزار شد.

آقای جلیلی ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این المپیاد، بیان کرد: دانشگاه ملی مهارت یکی از دانشگاه‌های پیشران در آموزش عالی کشور است که مقام عالی وزارت علوم توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته است. وی افزود: در سال گذشته ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه در المپیادهای ورزشی در تبریز شرکت کرده و خوش درخشیدند و نشان دادند که دختران این سرزمین در کنار همه‌ عرصه‌های علمی و فرهنگی، در ورزش هم افتخارآفرین هستند و توانمندی‌های ویژه‌ و استعدادهای برجسته‌ای دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی تصریح کرد: همانطور که رهبرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در فرمایشات خود، ورزش را زمینه‌ساز همدلی، پویایی و شادابی بیان می‌کنند، قطعا گسترش ورزش همگانی در ایجاد انگیزه و نشاط مؤثر است و به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی، دختران و بانوان ما در کنار فعالیت‌های اجتماعی در فعالیت‌های ورزشی نیز خوش درخشیده‌اند. وی خطاب به ورزش‌کاران شرکت‌کننده ادامه داد: امیدوارم در این مدت سه روزه‌ المپیاد ضمن آشنایی با فرهنگ و رسوم شهرهای یکدیگر، مشارکت، همدلی و انسجام را حفظ کنید و بتوانید به خوبی از فوق برنامه‌های تدارک دیده شده، نهایت بهره‌وری را داشته باشید و رقابتهای ارزشمندی را به نمایش بگذارید.

آقای یادگاری، مدیرکل مرکز مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویی و معاون فنی المپیاد نیز ضمن تشکر از همراهی و مساعدت‌های رئیس دانشگاه، مدیران، مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد، گزارشی از روند برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ارائه داد و اظهار داشت: برمبنای شعار المپیاد، دانشجوی دانشگاه ملی مهارت دانشجوی ورزشکاری است که به پرورش جسم محدود نمی‌شود بلکه می تواند الگویی از همدلی همراه با ایمان و نشاط برای آینده‌ جامعه باشد.

در این مراسم، خانم زارعیان، رئیس دانشکده شریعتی ضمن گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت و خیر مقدم به مسئولین، مدیران، مربیان، سرپرستان و تمامی ورزشکاران شرکت‌کننده، تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت را تبریک گفت و عنوان داشت: هدف از برگزاری این المپیاد ایجاد انگیزه، شوق ورزش و توجه به سلامت تن در کنار علم و اخلاق می‌باشد، چرا که هیچ ورزشکار و قهرمانی ارزشمند نیست مگر با اخلاق‌مداری که موجب تقویت و تربیت جسم و خودسازی می‌گردد. رژه تیم‌های ورزشی شرکت‌کننده در المپیاد، اجرای گروه نمایشی با توپ و دوچرخه، قرائت سوگندنامه ورزشکاران و حرکات نمایشی گروه طنا‌ب‌زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


نظر شما :