رونمایی از پوستر مسابقه "طراحی پوستر ماندنی" با یادی از شهدای والامقام حادثه شاهچراغ" و حضور معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده در این مراسم

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۴ کد : ۸۳۴۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۱
آیین رو نمایی از پوستر مسابقه "طراحی پوستر ماندنی" در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، معاون دانشجویی فرهنگی و عضو رسانه حوزه ریاست و روابط‌عمومی دانشکده، به دعوت از دبیر فراخوان مسابقه طراحی پوستر"حادثه ماندنی" در آیین رونمایی این رویداد که ظهر روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا برگزار شد، حضور یافتند.

در این نشست رونمایی از پوستر فراخوان مسابقه طراحی پوستر حادثه ماندنی، آقای عطارزاده دبیر این فراخوان، ضمن بیان کلیاتی از چگونگی برگزاری مسابقه طی سخنانی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار خانواده شهدای حادثه و تاکید ایشان بر انجام کارهای هنری در جهت حفظ این‌گونه وقایع در خاطره‌ها، اظهار داشت: ایده اجرای این مسابقه بر اساس مطالبه رهبری از جامعه هنری، به صورت خودجوش شکل گرفت و اینکه حادثه شاهچراغ همچون واقعه عاشورا از نظر مظلومیت و شجاعت، شباهت داشته و باید زنده نگه داشته شود که با اجرای هنرهای دستی، تجسمی، نمایشی، ادبی و ...توسط هنرمندان به خوبی می توان در خاطره‌ها و حافظه‌ها، ماندنی، نمود.

وی تصریح کرد: هر اتفاقی با هنر آمیخته شود در ذهن همگان می‌ماند و اگر تاریخ توسط تاریخ نگاران به فراموشی سپرده شود، آثار هنری به خاطرها خواهد آورد.

دبیر جشنواره افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری خود را از ۲۶ شهریور تا ۲۵ مهر، به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند و در ۴ آبان ماه نمایشگاهی از آثار منتخب در گالری موزه صبا برپا می‌گردد. همچنین شیوه ارسال در سایت هنرمندان ایران در بخش فراخوان درج گردیده است.

عطار زاده در خصوص جوایز جشنواره گفت: به برگزیدگان اول تا سوم این مسابقه، همراه هدایای نقدی ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان، لوح یادبود و تندیس اهداء خواهد شد.

دکتر بدرالدین احمدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، ضمن گرامیداشت یاد شهدای شاهچراغ، بیان داشت: دستاوردهای بشری به صورت علم، هنر و اخلاق قابل عرضه است و تلفیق اینها با یکدیگر قالب هایی برای بیان ایجاد میکند که زیربنای همه آنها کلام، متن، تصویر، فیلم، عکس و پوستر است که می‌توانیم وقایع را مستند کنیم تا ماندگار بمانند و مستندسازی چنین وقایعی به نیازهای جامعه هنری کمک خواهد کرد.

در پایان پوستر نخستین جشنواره حادثه ماندنی در موسسه فرهنگی هنری صبا رونمایی شد.


نظر شما :