برگزاری پنجمین نشست حضوری اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت و پارچه و لباس به میزبانی دانشکده شریعتی

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۰ کد : ۸۴۲۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۷
سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی در پنجمین نشست حضوری اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس: دانشجویان دانشگاه ملی مهارت از دو ویژگی خاص خلاقیت و مهارت برخوردار می‌باشند.

پنجمین نشست حضوری اتحادیه انجمن های علمی طراحی دوخت، پارچه و لباس روز سه شنبه 24 مهرماه 1403 به میزبانی دانشکده شریعتی با حضور آقای دکتر جعفری کرمانی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ملی مهارت، خانم زارعیان رئیس دانشکده، آقای امینی معاون مدیر کل حوزه دانشجویی، خانم دکتر بابایی رئیس دانشکده ولیعصر(عج) واستاد مشاوره اتحادیه انجمنهای طراحی دوخت، پارچه و لباس ، دانشجو مبینا آخوندی دبیر اتحادیه و دبیران انجمن های علمی این رشته از سراسر کشور، برگزار شد.

رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی، نظارت و ارزیابی در حیطه مد و لباس را یک امر بسیار مهم قلمداد نمود و اظهار داشت: از ایده تا طراحی، تولید و توزیع همه باید زیر نظر طراحان دوخت مد و لباس و در چارچوب قوانین و سیاستگذاری‌ها در اتحادیه‌ها صورت گیرد و امیدوارم در این نشست دو روزه ضمن بهره مندی از کارگاه های تخصصی، دستاوردهای بسیار غنی کسب نمایید.

در این نشست دکتر جعفری کرمانی، ضمن بیان نکاتی در خصوص انجمن‌های علمی و اتحادیه‌ها، اظهار نمود: شما دانشگاهیان پیشرو و پیشران فرهنگ جامعه هستید و تعیین مسیر، ریل گذاری و سیاست گذاری به ویژه در رشته طراحی پارچه و لباس، بیشتر خودش را نشان می‌دهد و نیاز آن در کشور، محسوس تر است.
وی با تاکید بر آنکه در این برنامه ها و نشست ها، دستور کار داشته باشید، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه ملی مهارت از دو ویژگی خاص خلاقیت و مهارت برخوردار می‌باشند و از آنجا که این دانشگاه گستره کشوری دارد، شما عزیزان می‌توانید با همت و تلاش در حوزه مد و پوشاک، پیشنهادات مد نظر خود را که قابلیت عملیاتی شدن دارد، ارائه دهید و جلسات را به سمت مباحث تخصصی پیش ببرید، همچنین از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های دانشگاه از جمله اساتید متبحر که می‌توانند علمشان را به عمل تبدیل کنند، استفاده نمایید تا این فعالیتها و نشست‌ها، خروجی خوبی به همراه داشته باشد.
سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیشنهاد نمود: در این نشستهای تخصصی مناسب است، ابتدا سیاست گذاری شود و حاضرین با اشتراک گذاری ایده‌ها و تجربیات خود، از خروجی این بحث‌ها و نشست‌ها یک کتابچه یا بسته سیاستی تهیه گردد تا اتفاقات خوبی در سطح دانشکده‌ها رقم بخورد و در این مسیر بار اصلی بر روی دوش شما دانشجویان می‌باشد و ما نیز، کار شما را تسهیل و حمایت خواهیم کرد.

سپس حاضرین، نقطه نظرات و پیشنهادات  خود را با سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی در میان گذاشتند.

در ادامه دکتر بابایی، ضمن بیان اهداف اتحادیه، سخنان خود را با محوریت مد پایدار و توسعه پایدار، ادامه داد و تاکید نمود: جهان و محیط زیست در خطر است و در حوزه لباس و پوشاک، مصرف گرایی به عنوان معزلی در حال افزایش است که ما می توانیم با طراحی در لباس ها و مدنظر قرار دادن منسوجات و متریالها با الیاف طبیعی و چاپ ارگانیک و با نگاه دوستدار محیط زیست، قدم برداریم.

همچنین آقای امینی معاون مدیر کل حوزه دانشجویی، در خصوص فعالیتها و جایگاه و ساختار انجمنهای علمی و تشکل ها، مطالبی را ارائه نمود.

سپس دکتر الهی مدیر گروه طراحی دوخت، پارچه و لباس دانشکده شریعتی به عنوان سخنران این نشست در خصوص طبیعت مرجع خلاقیت در طراحی، صحبت نمود.

همچنین دبیر انجمن علمی دانشکده شریعتی، دانشجو مبینا آخوندی به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجمن پرداخت.

بازدید از تجهیزات پیشرفته طراحی و دوخت دانشکده شریعتی در سالن فرهنگ و برگزاری کارگاه تخصصی پارچه سازی از دیگر برنامه های این نشست در اولین روز بود.

گفتنی است در روز دوم این نشست، بازدید از نمایشگاه پوشاک فاخر ایرانی اسلامی و کارگاه تخصصی طبیعت گرایی در رنگرزی، برگزار خواهد شد.


نظر شما :